فاجعه ای به نام کانابیس

سلام بر عزیزان دل . انشالا که خوب باشید منم خوبم شکر خدا

بلاگفا ی نامه بلند بالا نوشته و توضیح داده که چرا این مشکل پیش اومده . من که تخصصی ندارم اما اونایی که متخصص کامپیوتر هستن میگن داره زر میزنه و انتقال سرور این دردسرهارو نداره . تازه منت هم گذاشته ، نوشته درسته که ما خدماتمون مجانیه اما متعهد هستیم . این یعنی اینکه از ما طلبکار نباشید ، کسی نیست بگه آخه عن آقا ! ما تورو بلاگفا کردیم .همین خدمات رایگانت بزرگت کرد. 10 سال پیش بلاگفایی نبود . من که دیگه به بلاگفا برمی گردم .

خیلی موضوعات تو برنامم بود که بنویسم اما با اتفاقی که تو بلاگفا افتاد هم پرید .

بگذریم .


سال 79-80 که من تازه سیگار و عرق خوردنو شروع کردم  ( دبیرستانی بودم) این کارا ی قبح اجتماعی بزرگ بود .بعد مدرسه با یکی از دوستام میرفتیم تا خرخره عرق میخوردیم و من تا شب بخاطر بوی دهنم تو هیچ جمعی حاضر نمیشدم چون قطعا عاقبت بدی داشت و از اینکه مردم بفهمن ترس زیادی داشتم . اون موقع همسن و سالای من اصلا نمیدونستن مشروب چی هست . خلاصه کار ندارم من به سرعت پله های ترقی رو بالا رفتم و حشیش  کراک و بعدشم هروئین . 

اما الان چند سالیه که اوضاع به کلی تغییر کرده ، روابط دختر و پسر آزاد شده ، ماهواره شبکه های اجتماعی همه گیر شدن و قبح مصرف مشروب بین سنین پایین به کلی از بین رفته ونه تنها قایم نمی کنن که تازه جار هم می زنن . عکس شیشه مشروب میذارن و پایینش به سلامتی چی و چی وچی مینویسن .

اما چیزی که چند وقتیه تو سطح شهر به وفور دیده میشه ، تصویر برگ گیاه کانابیس یا شاهدونه روی لباسها و پشت ماشینهاست که شاید چون شما نمیشناسینش تابحال ندیدینن ولی اگر بشناسین که چه شکلیه قطعا زیاد می بینین .

شاهدونه یا کانابیس گیاهیه که ازش ماریجوانا ، گراس و حشیش بوجود میاد . همون شاهدونه ای که ما بچه بودیم با لوله خودکار فوت می کردیم پس کله همکلاسیا .

متاسفانه ی موجی که شک ندارم از خارج داره هدایت میشه وارد کشور شده و داره قبح شکنی می کنه . اما کانابیس دیگه مثل مشروب نیست ، ما تو علم اعتیاد به کانابیس میگیم as gateway. یعنی دروازه ورود به مواد مخدر خطرناکتر . یعنی خیلی از کسایی که مشروب می خورن ممکنه معتاد نشن اما تمام افرادی که تفننی کانابیس مصرف می کنن معتاد میشن .

مصرف ماریجوانا یا گل یا گراس شده پای ثابت مهمونا  و یک رفتار باکلاس .

من خیلی دلواپسم ، من دلواپسم برای کسایی که مصرف کانابیس رو کلاس می دونن . من دلواپسم برای کسایی که دارن از مصرف کانابیس لذت می برن .

بزرگترین مشکل کشور ما در حال حاضر موضوع اعتیاده . اعتیاد مسئله ایه که ممکنه برای تک تک شما ویا خانوادتون اتفاق بیوفته . من کسایی رو دیدم گرفتار شدن که حتی توخواب نمی دیدم . پس فکر نکنید که بچه های شما فرق دارن یا مثلا خودتون متفاوت هستید . نه ، اعتیاد در کمین بچه ای ماست .

اما اگر بخوام ی کلید بهتون بدم بعنوان کسی که سالها درگیر اعتیاد بوده و الان هم فعال حوزه اعتیاده اینه که 2 تا موضوع رو یاد بچه هاتون بدید :

1- مسئولیت پذیری

2- ورزش

من اگر مسئولیت پذیر بودم معتاد نمی شدم . مسئولیت پذیری یعنی مسئولیت مشکلات زندگیمو بپذیرم و بدونم که باید خودم حلش کنم . مسئولیت پذیری یعنی که من کاریو قبول نکم  اگر کردم انجامش بدم . مسئولیت پذیری یعنی اینکه من درونی بشم ، بپذیرم که منشا مشکلات در درون منه و کلید حل مشکلات هم درون خودمه . مسئولیت پذیری یعنی من قبول کنم که چیزیو گردن کسی نندازم .

نمیگم تمام کسایی که مسئولیت پذیری دارن و ورزش می کنن بیمه هستن در مقابل اعتیاد اما این 2 موضوع کمک خیلی خیلی زیای به پیشگیری از اعتیاد میکنه .

اگر به بچه هاتون مسئولیت پذیری یاد بدین انگار که زندگی کردن رو یاد دادین


پ ن : سعی کنید این 2 نکته رو به دیگران هم انتقال بدید .

پ ن :کانابیس رو تو سیگار پر می کنن و اصطلاحا میچاقن . یعنی میشه تو جمع کشید چون فکر میکنی طرف داره سیگار میکشه . بوی حشیش شبیه بوی پماد سالیسیلاته یا ی چیزی تو مایه های بوی ویکس . بوی ماریجوانا و گراس هم شبیه بوی شنبلیله سوختس . علائم مصرف کانابیس ، قرمز شدن چشم ، چرت و پرت گفتن و زیاد خندیدن و پرخوریه بیش از حد . مابهش میگیم کره خوری . چون بعد از مصرف کانابیس فرد ولع غیرعادی برای خوردن غذاهای چرب داره . ضمنا به وجود قطره نازولین در وسایل بچه ها وهمسراتون شک کنید.

نظرات 10 + ارسال نظر
یوسف دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 12:08 http://singinginthewind.blogsky.com/

خیلی پست خوبی بود. از نوشته هات کلی چیز یاد گرفتم. مرسی.

خوشحالم که بدردت خورد

شاد چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 19:08 http://nimeye2vom.blogsky.com

خداروشکر ک خوبی .
ایشالا همیشه خوب باشی

کم پیدایی ؟

پگاه چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 12:49 http://programmeridea.blogfa.com/

پست قشنگی بود میلاد...واقعا آدم میترسه بخواد تو اون مملکت بچه دار بشه اینو حدی میگم چند وقته پیش برای روز مادر داشتم یه مقاله میخوندم در مورد رتبه بندی کشورها اینکه کدوم کشورها برای مادر شدن بهتر هستن و مسلمه کشورای اسکاندیناوی اولین رتبه ها رو داشتن حالا معیارهای اینا فقط سلامت مادر و کودک و امنیت و رفاهی که از دولت میگرفتن و مرخصی زایمان وضع بمارتسانا بود...این چیزها هم بخوای بهش اضافه کنی فک کنم ایارن کلا بیفته رتبه های اخر!!!!
کلا که بد اوضاعی شده بددددددددددد...راستی بی حرف پیش دارم میام قسمت بشه همو ببینیم خوشحال میشم

جدی ؟
آخ جون ٬ منتظرم

محیا سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 17:11


من فکر کردم این قطره هم اعتیاد آوره
میدونستم قطره چشمه

پریا سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:38 http://athletic-programmer.blogsky.com/

ورزش هم ورزش معقول ها
به نظر فقط باید مسئولیت پذیری باشه.
چون ورزش لزوما، کافی نیست.
من افراد ورزش کار زیادی رو میشناسم که مکمل مصرف می کنن و توی مکمل ها مواد مخدر وجود داره و مردم تمایل زیادی به این مکمل ها دارن و دوست دارن مربیشون بهشون مکمل بده.
هر چی مکملشم گرون تر باشه بهتره و یا دارو های لاغری

مکمل ها وضعیت های فاجعه ای داره تو ایران پیدا می کنه، خیلی از مکمل ها که مجوز رسمی نداره و به صورت غیرقانونی پخش میشه و کلی هم عوارض داره برای بدن و مردم هم مثل نقل و نبات مصرف می کنن.
البته وقتی وضع اعتیاد این هست دیگه از مکمل ها چه انتظاری میشه رفت

یادمه یکی از مربی هام بهم کلی مکمل می داد و من هیوقت نمی خریدم و نمی خوردم و همیشه باهام دعوا داشت که چرا مکمل مصرف نمی کنی و نتیجه نمی گیری و ...
گاهی ملت خیلی احمق میشن متاسفانه

هر جفتشم که باشه تضمینی بر عدم اعتیاد نیست اما پیشگیرانس .
ورزش در قسمت جسم و مسئولیت پذیری در قسمت روان

پریا سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:14 http://athletic-programmer.blogsky.com/

سلام
دوست دارم در مورد برنامه ات توضیح بدی، اخه خیلی ها فکر می کنن که برنامه شون خیلی کوچیکه ولی بعد می بینی همین برنامه ی کوچیک از نظر خودشون کم کم ۲ ۳ ماه زمان می بره نوشتنش
اگه سوالی داری در این مورد من حتما جواب می دم ولی اگه می خوای برات برنامه بنویسم، باید بذاری بعد از امتحانا
من از ۳۱ ازاد میشم تقریبا

باشه میگم بهت

محیا سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 13:27

سلام میلاد روزت بخیر
من این گیاه رو نمیشناختم دقت نکردم .... منم خیلی نگرانم .... نگران اینکه تو ایران تعهد نیست دیگه ..... اگه در هر جایی که هستیم متعد باشیم دانش آموز متعهد معلم متعهد دانشجوی متعهد همسر متعهد دوست متعهد کارمند مهندس دکتر نماینده مجلس و .... متعهد ...... این همه مشکل نبود تو این جامعه .... طریقه استفاده از این قطره چطوریه ؟

بعد از مصرف کانابیس چشم قرمز میشه و نفازولین میریزن که قرمزیش از بین بره

زهرا سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 11:40

دقیقااا

زهرا دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 21:55

تجربه سنگینی بوده، اما خوبه که آگاهیت بالاتر رفته، حتی در زمینه های دیگه.
مطلبت خیلی مفید و لازم بود. دقیقااا مسئولیت پذیری و ورزش.
متاسفانه این روزا حتی خود ناآگاهی و زدن بر طبل بیعاری که توجیهی شده برای پوشوندن نادونی و حماقت، هم با کلاس به حساب میاد برا بعضیا البته.
راستش منم قبلا یه حماقت و ناآگاهی اینجوری داشتم و اونم اینکه، وقتی داغون بودم به مشروب پناه می بردم. خوب اونموقع نمیدونستم که از ضعفمه و فکر میکردم بزرگترین راه حله و مفیده. قضایایی پیش اومد که تاوان سنگینی دادم بخاطرش.(چند سال حماقت محض) اما الان وقتی ناراحتی دارم صبحهای خیلی زود میرم پیاده روی تند و انرژی زیر صفرم میرم بالای بالا. و برام عجیبه که خب چرا اونموقع اونجوری فکر میکردم. اما خب تجربست دیگه، تلخ هم باشه اما با ارزشه برام. امکان نداره عمرم یک روز بدون ورزش باشه.
مرسی که دونسته هاتو شریک میشی.

الکل میدونی چیکار میکنه ؟
فک کن سیم تلفنی که وارد خونتون شده رو از دم در قیچی کنی . الکل همین کارو با سیستم عقل میکنه . یعنی دسترسی رو قطع میکنه

ویدا دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 14:03 http://vida2251.blogsky.com

سلام
من اعتیاد رو بیشتر با افرادی می شناسم که بعد از ترک آدمای خیلی خوبی شدن .همیشه فکر می کردم چطور کسی می تونه آگاهانه به روح و جسم خودش آسیب برسونه
و توضیح شما درباره مسیولیت پذیری خیلی خوب بود . این افراد در برابر خودشون احساس مسیولیت ندارن و شاید دلایل دیگه ای هم وجود داشته باشه
روزت شاد

این مسئولیت پذیری انقدر اهمیت داره تو زندگی . من که مبگم آدم فقط همین مسئولیت پذیری رو هم که یاد بگیره کافیه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.