استخر

سلام . انشالا که خوبید ؟ منم خوبم و خدارو بخاطر خوب بودنم شکر میکنم .

این روزا تقریبا ی کم سرم خلوت شده . حدودا ۱۰ - ۱۵ روز دیگه نهمین کنگره بین للمللی دانش اعتیاد شروع بکار میکنه و ما فعالان حوزه اعتیاد یک بار دیگه در سالن همایشهای رازی دور هم جمع میشیم .

سالهای پیش که من مقاله ارائه میکردم در رتبه بندی مقالات قرار میگرفت و حتی یکسال جایزه هم بهم دادن اما پارسال ی رتبه خیلی بالا و غیر قابل قبول کسب کردم . جالبه که امسال بابت مقاله بهم بیلاخ هم ندادن چه برسه به رتبه و جایزه و اینا ٬ حالا یا من دارم افت میکنم یا شعور هیئت داوران .

دیروز یکی از دوستام تماس گرفت و گفت که شب بریم استخر منم دیدم کاری ندارم و قبول کردم . خلاصه اینکه رفتیم استخر و مخلفاتش یعنی سونا و جکوزی. ( جاتون خالی ) البته اینکه میگم جاتون خالی بیشتر در حد تعارفه وگرنه من عمرا با هیچکدومتون نمیام استخر بجز یکیتون که آخر سر ی روز با خودم میبرمش استخر یا حموم .

من با تمام بچه پرو بودن و ورزشکار بودنم شنا بلد نیستم و تو استخر تو عمق زیاد نمیرم . ( خنده هم نداره ) خب فرصت نشده تابحال یاد بگیرم ٬ چیه مگه ؟ البته معتقدم درست مثل رانندگی که همه آدما باید بلد باشن شنا هم همه باید بلد باشن اما خب من بلد نیستم .

تو استخر که بودیم دوستم گفت چقدر میتونی زیر آب بمونی ٬ گفتم نمیدونم . گفت بیا امتحان کنیم . خب من سالها سیگار و مواد مصرف کردم و تقریبا ریه داغونی دارم اما قبول کردم . اون رفت زیر آب و من تایم گرفتم ٬ خیلی نفس داشت ٬ نزدیک ۲ دقیقه زیر آب موند . نوبت من شد و رفتم زیر آب . ۳۰ ثانیه بیشتر نتونستم دووم بیارم .

خب من تو این رقابت دوستانه شکست خوردم اما بعدش که رفتیم تو سونا به این اتفاق خیلی فکر کردم . فکر کردم که چرا اون این توانایی رو داره اما من ندارم . دیدم فقط زیرآب موندن نیست ٬ ما آدما خیلی باهم فرق داریم ٬ بعضیامون ی توانایی هایی دارن که بقیه ندارن . بعصیا پول دارن بعضیا ندارن و ...

میدونید داستان چیه ؟

داستان اینه که ما یکسری قوانین داریم که بر هستی حاکمه ولی ی سری قوانینم داریم که بر ذرات حاکمه . اگه بحث ساختار یادتون باشه گفتم که ذرات هستن که ساختار رو بوجود میارن . قوانین ساختار با قوانین ذرات فرق میکنن . یعنی چی ؟ یعنی اینکه قوانین حاکم بر هستی ( که یک ساختاره ) برای همه ما آدما یکسانه . یعنی آب استخر برای من و دوستم به یک شکل عمل میکنه ٬ اینجوری نیست که بگیم آب استخر به اون اکسیژن میده اما به من نمیده . آب ٬ آبه . واسه همه . یا مثلا ٬ جاذبه زمین برای همه انسانها به یک شکل عمل میکنه ٬ نمیشه گفت جاذبه برای ی نفر کمتره و برای ی نفر بیشتر . این جریانی که گفتم اسمش هست « عدالت » . اینجاس که میگیم خداوند عادل ترینه . اما گفتم که قوانین حاکم بر ذرات با قوانین حاکم بر هستی فرق داره ٬ قوانین حاکم بر ذرات رو ما خودمون تعیین میکنیم . یعنی اینکه آب استخر برای همه آدما یکسان عمل میکنه اما یکی مثل دوست من تمرین میکنه و شنا میکنه و میتونه ۲ دقیقه زیر آب بمونه ٬ یکیم مثل من میره سراغ مواد و سیگار و مشروب و میزنه ریه خودشو داغون میکنه . اینجاست که ما با عدم تعادل خودمون ٬ قوانین هستی رو زیر سوال میبریم . نکته جالب اینجاس ٬ قوانین حاکم بر هستی به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی تغییر نمیکنن و از بین هم نمیرن . یعنی شب همیشه روز میشه و روز هم همیشه شب  میشه و این موضوع غیرقابل تغییره اما قوانین ذرات تغییر میکنه و منی که شنا بلد نیستم و اگر بندازنم تو دریا غرق میشم میتونم شنا یاد بگیرم و قانون غرق شدنم رو تغییر بدم .

هزار تومن پول برای همه مردم ایران هزار تومنه ٬ این قانون ساختاره اما یکی گدا میشه و هزاریو رو هوا میزنه یکیم میلیاردر میشه و هزارتومن حکم کاغذ پاره داره واسش . 

پس هستی برای همه ما یکسان عمل میکنه و در حقیقت مفهوم عدالت خدا اینجوری تفسیر میشه . 

ما آدما هر کدوم در هر جایگاه و مرتبه ای که هستیم ٬ عینه عدالته ٬ عینه عدالت .

چند هفته ای بود که مرتب جمعه ها بروز میکردم اما چون دیشب این اتفاق افتاد گفتم امروز تا داغه براتون بگم .

براتون آرزوی موفقیت و شادکامی و شادابی و از این جور چیزا دارم . 

نظرات 20 + ارسال نظر
memol جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 12:54 http://aztogoftam.blogfa.com

سلام خوبین؟

خب پس کاش تا موقعی که حوصلتون برگرده چن تا پست معرفی کتاب بذارین. اینجوری ما هم دیگه همش منتظر لقمه حاضر آماده نیستیم :)

مریم پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 ساعت 10:43 http://www.hezartoyekhyal.blogfa.com

سلام ..بر نازنین دکتر خودمان ..چه عالی ...خوب چی فکر کردی ..فکر کردی مثل خیلی ادما که هی جایزه ها رو درو میکنن بعد از مدتی امر بهشون مشتبه میشه که صاب مجلس هستن ...باید باشی ..تنوع خیلی خوبه ...
درمورد استخر و از این چیزها ..هی وایه من خوب برو یاد بگیر .....حیفه دکتر به این نازنینی بلد نباشه رو اب بمونه .....خوب زودتر طرفو ببر استخر شاید خدا خواست اصلا اون خانم خوشبخت بهت شنا کردنو یاد داد....

به به
درود بر شما
کم پیدا بودی

شاد یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 22:01 http://nimeye2vom.blogsky.com

سلام
اومدم ی چاق سلامتی بکنم تا بعد که مفصلتر بیام
فعلا همینو از من داشته باش تا بعد

سلام علیکم و رحمت الله. احوال شما ؟
دلمون واست تنگ شده

متین یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 06:23

خدا رو شکر . منم خوبم
آماده میشم برا ترم جدید
در مورد اعتماد به نفس هم یه پست بذار لطفا
نمی دونم قبلا گذاشتی یا نه ولی اگه تونستی بذار

قبلا مفصل نوشتم که

memol شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 23:21 http://aztogoftam.blogfa.com

سلام خوب هستین؟

پس پست جدید کو ؟! عینکمم زدم ولی نمی بینمش!

راستی ممنون که سر زدین،اتفاقی متوجه کامنت شدم. از روزی که بلاگفا ترکید دیگه سوت و کور شده، هیشکی نه مینویسه نه سر میزنه

والا منم دیگه حوصله ندارم

massi شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 18:27

سلام چه خوب . من اونجا اشتباه خوندم فکر کردم رفتی . می بینم هستی . :)

درود بر شما
خوبی ؟

متین جمعه 13 شهریور 1394 ساعت 23:38

سلام . احوالت خوبه ؟ جواب که نمی دی ، گفتم تیری در تاریکی . خوشی ؟همه چی بر وفق مراد هست ؟
در مورد اینکه تواناییا فرق داره درسته ولی شاید اگه ریه هات خوب کار می کرد بیشتر می موندی
به نظر من ما باید روی توانایی های خوبمون تمرکز کنیم و پرورششون بدیم تا ازشون بهترین استفاده رو ببریم

چرا جواب نمیدم ؟
شما چطوری ؟ روبراهی شکر خدا ؟

الهام پنج‌شنبه 12 شهریور 1394 ساعت 13:40 http://kolbeyetanhaii1993.blogfa.com

مثل همیشه با خوندم مطالبت کیف کردم. عالی بود براوو

شما مثل همیشه لطف داری

محیا سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 11:23

شما حتی اگه فحش هم بنویسی من تایید میکنم
!!!!!
اختیار دارین آقای دکتر من کی باشم از این جسارتا کنم
خواستم اطلاع رسانی کنم از معایب اینجا اینه که کامنت بلند رو بظاهر مینویسه ارسال شد اما دستت نمیرسه اصلا
و حیفه نمیشه مطالب مرتبطت گذاشت و نظر شما رو جویا شد ....

در مورد پارک تفریحی آبی در ایران فکر نکنم به عمر ما قد بده

خب شما نظراتو بلندو در ۲ تا کامنت ارسال کن و البته میتونی منو با تلگرام از نظرات خوبت آگاه کنی

محیا دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 14:38

سلام یه سوال
من تا حالا چند کامنت مرتبط طولانی گذاشتم بدستتون نمیرسه ؟
آخه ظاهرا ارسال میشه ؟
مثلا اصل انحصاری پاولی و ....

شما حتی اگه فحش هم بنویسی من تایید میکنم .

محیا یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 07:16

خب کوش پارک آبی کوش آداسی تنها جاییکه خودمم پولشو دارم بیام
پس از نظر شما کجا باشه که همه اعضا گروه بتونن بیان پولم زیاد نخواد زن و مردم باشه ؟

آهااا
از اون لحاظ
تو همین مملکت خودمون استخر بردن مهمه وگرنه کوش آداسیو که همه بلدن

امین شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 14:32

ی جوابم می دادی بد نبود
اون کتاب قدرت عادت بود ک گفتم خوندیش یا نه ؟

بخدا هر کاری کردم اون روز جواب کامنت ثبت نشد.
نه این کتابی که گفتی رو نخوندمش

محیا شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 10:09

سلام روز بخیر
و اما در مورد این پست چند نکته وجود داره :
1- ( یا من دارم افت میکنم یا شعور هیئت داوران ) شک نکن شعور هیئت داوران افت کرده مثل بقیه افتها در شاخه های دیگر علوم
2- (من عمرا با هیچکدومتون نمیام استخر بجز یکیتون که آخر سر ی روز با خودم میبرمش استخر یا حموم ) به به چشم ما روشن .... امیدوارم وقتی با اون یه نفر کوش آداسی بودی بقیه افراد گروهم اتفاقی پیداشون بشه
3-۳ ثانیه بیشتر نتونستم دووم بیارم من فکر میکنم علاوه بر دلایلی که خودتون فرمودین ترس مسئله مهمیه .... شما مهارت شنا ندارین و این باعث میشه نفس کم بیارین چون ناخواسته از آب میترسین الکی مثلا من خیلی حالیمه
4- بقیه پست و توضیحات مثل همیشه عالی بود ممنون
5- من هم به نوبه خودم واسه شما و بقیه خوانندگان این بخش بهترینها رو آرزو میکنم همیشه شاد باشین

حالا چرا کوش آداسی ؟

memol پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 22:13 http://aztogoftam.blogfa.com

ای وای ینی بک آپ نگرفته بودین ؟!

حیف شد واقعن

نه دیگه . نمیدونستم که قرار بترکه

paria پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 19:01

Hum
Donyaha va tafakoratemon dar in zamine motefavete.
Haghe mardom iran in nist.
Hade aghal haghe man in nist.

In jabre joghrafiyayee
Ke tosh hich naghshi nadashtim.

شما خیلی جوانی . زوده که بگی حق مردم هست یا نه .
خیلی چیزا باید ببینی که ندیدی

paria پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 11:20

mAn az estakhro shena fobia daram dar hade ...
Yani chi hame chiz dar eybe edalate?

Inke yeki to iran bedonya miyad saff vasate in vaze iran edalate?
Che gonahi kardim ke in edalate?

چشه مگه ؟
مملکت به این خوبی
از سر مردم ما هم زیاده

ویدا پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 07:17 http://vida2251.blogsky.com

سلام
قوانین حاکم بر ذرات ........همش بستگی به توانایی استفاده انسان از قدرت اختیارش داره .
من اختیار دارم که توانمندی هایی را بدست بیارم .. . این توانایی من تا بی نهایت است . چون من جانشین خداوند هستم و دنباله کار اون را انجام می دم
حالا یا از قدرت اختیارم استفاده می کنم و توانایی هام رو بروزش می کنم یا نه .
شاد و پربرکت باشید .

امین چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 23:40

اتفاقا من تا الان تو زندگیم استخر نرفتم
چیزی رو ک گفتی خیلی قبول دارم و اعتقاد هم دارم ک دلیل بدبختی هایی آدم بخاطر جهل و بی سوادیش خود و اینکه درست زندگی کردن رو بلد نیست
ولی برام سواله چطوری ک راه درست زندگی کردن پیدا شده ولی چجوری ک هنوز خیلی از آدم ها این رویاد نگرفتن یا خیلی ها درک درستی از زندگی،درست زندگی کردن و...ندارن
واقعا میلاد دلیلش چیه ک ما آدما اینقدر علممون پیشرفت کرده ک آدم می فرستیم رو ماه و اتم میشکافیم و .... ولی توی اینکه چجوری عین آدم زندگی کنیم موندیم و کلا از لحاظ روابط انسانی و طرز فکر خود آدم در مورد زندگی و اینکه چطوری بگذرونیمش و کلا از این جور چیزا موندیم توش ؟
راستی میلاد کتاب قدرت نوشته چارلز داهیگ رو خوندی ؟
اگه نخوندی پیشنهاد می کنم حتما بخونیش خیلی باحاله

memol چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 19:59 http://aztogoftam.blogfa.com

سلام

چقدر خوب توضیح دادین. منم همیشه با این موضوع "عدالت خدا" مشکل داشتم،الان دیگه قشنگ درکیدمش !

ببخشید که من همیشه یه درخواستی دارم. این بار خواستم بگم همه پستای قبلی بلاگفارو به اینجا منتقل کنید.

پستای بلاگفا که همش پرید

سحر الف چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 13:05 http://sin-alef.blogsky.com

یعنی این زندگی حق منه؟

دقیقا حقته .
نوش جونت ٬ گوشت بشه به تنت ( زندگیتو میگم )

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.