ورزش

سلام عرض می کنم خدمت دوستان گلم . انشالا که خوب باشید.

میگم دقت کردید بلاگفای بی ناموس چه شوق وبلاگنویسی رو از هممون گرفت ؟

خب من الان به شرایطی رسیدم که جز شکمم که تقریبا یک سانت چربی داره بقیه بدنم حتی یک میلیمتر چربی اضافه نداره و دارم برنامه ورزشیمو تغییر میدم و قدرتی ترش می کنم برای اینکه عضله سازی ایجاد بشه . البته منظورم از ورزش قدرتی فیتنس یا همون بدنسازی نیست چون بزرگترین اشتباه یک انسان در زندگی ورزشی اینه که به سمت کار با دستگاه بره . اصولا ورزش کردن با آهن هیچ فایده ای نداره جز زیبایی اندام .همین . یعنی بدنسازی فقط بدن شمارو زیبا می کنه و هیچ فایده ای نداره . من دارم پاور یوگا ( یوگا قدرتی ) و TRX کار می کنم . اینا هم هوازی هستن و هم باعث ساخت عضله میشن . 

ورزش هوازی به ورزشی میگن که مدتش زیاد و شدتش کمه . یعنی ضربان قلب میره بالا اما نه اونقدر که به نفس نفس بیوفتیم . ی فرمول بهتون میگم تا بتونید تشخیص بدید که ورزش هوازی چه ورزشیه .  ورزش هوازی به ورزشی میگن که بشه وسطش به راحتی حرف زد ، شما وقتی ایروبیک یا زومبا یا یوگا می کنید راحت می تونید حرف بزنید و بشمارید اما وسط فوتبال یا بدنسازی زیر وزنه امکانش نیست .

در ورزش هوازی بدن اول شروع می کنه به سوزوندن گلوکز یا همون قند و بعد میره سراغ گلیکوژن و در نهایت ذخایر چربی سوزونده میشه . چربی مثل شمع می مونه و قند مثل کبریت . یعنی تا قند نباشه چربیسوزی اتفاق نمیوفته . اما ورزش بی هوازی اینجوری نیست . تو ورزش بی هوازی فقط قند عضله و قند خون سوخته میشه و در نهایت گلیکوژن مصرف میشه . یعنی ورزشهای بی هوازی بدرد سوزوندن چربی نمی خورن .

من موارد بالارو گفتم تا جرقه ای بشه برای مطالعه بیشتر و ورزش کردن . شاید همه شما به اندازه کافی از مزیتهای ورزش شنیده باشد اما واقعا ورزش زندگی منو نجات داد . من خواهش می کنم ورزش کنید .



پ ن : من جدیدا دارم به شدت مدیتیشن می کنم . اگر موافق هستین بگین که گاهی پست راجع به مدیتیشن بذارم.

پ ن : بلاگفا بی ناموس !

نظرات 9 + ارسال نظر
دخترک جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 12:23 http://brightfutureee.blogsky.com/

من یه مدتی واسه اینکه ذهنم خیلی پراکنده و درب و داغون بود میخواسام با مدیتیشن یکم بهتر بشم ولی چون اصلا زمینه یادگیری نداشتم و استادی ام نمیشناختم دیگه سراغش نرفتم
خیلی دوس دارم یاد بگیرم

کلاس واسه مدیتیشن هست که

تمشک بانو سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:33 http://tameshk1390.persianblog.ir/

سلام . من به شدت با پست های مدیتیشنی و یوگا موافقم . مخصوصا اگر تمرین هم داشته باشه که انجام بدیم خیلی عالی میشه

به به
چه عجب
از اینورا

مگهان یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 23:14 http://meghan.blogsky.com

یوگا با کار با دست گاه مغایرت داره اصلا...
وگرنه من چقدر دلم می خواست این دو تا رو کنار هم یه مدت تمرین کنم !

من استقبال می کنم از پست های مدیتیشنی !

کار با دستگاه واقعا ورزش نیست . هیچکدوم از مزیتهای ورزشو نداره

محیا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 20:29

سلام خوبی ؟ اومدم ببینم تعطیلات چیکار کزدی که پست ورزش و دیدم و آه از نهادم بلند شد اکثر کلاسا تایمش به ساعت کاریم نمیخوره ! عاشق ایروبیکم .... در مورد نظرت راجع بلاگفا کاملا موافقم

اگه بخوای میشه . بعد از شرکت برو ٬ همون دور و بر . بعدش برو خونه
بهانه نیار لطفا

پریا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 18:07 http://athletic-programmer.persianblog.ir/

هوازی قدرتی عالیه، مثلا ۲ روز تو هفته ورزش هوازی می کنی و ۲ روز تو هفته ورزش قدرتی.

یا می تونه برنامه به این شکل باشه که مثلا بری باشگاه، اول ورزش های هوازی کار کنی مثل پیاده روی و این چیزا بعدش قدرتی کار کنی.
تاثیرش خیلی خوبه،

باهات موافقم، فقط هوازی کار کردن بهتر از فقط قدرتی کار کردنه.
فقط قدرتی کار کردن زیاد جالب نیست.


برای ۶ پک شدن برنامه ی درست و تغذیه ی صحیح لازمه، نیاز نیست خود کشی کنی.

منظورم همون تلاشه زیاده . برنامه غذاییم که خوب . باید حجم تمرینام بیشتر شه اما مشغله اجازه نمیده

پریا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 14:59 http://athletic-programmer.persianblog.ir/

برای فیتنس بستگی به برنامه داره، من معمولا برنامه های هوازی - قدرتی میدم که تاثیرش خیلی عالیه
فقط قدرتی کار کردن، اصلا جالب نیست، همونطور که فقط هوازی کار کردن جالب نیست.

ببینم تو با یوگا ۶ پک هم شدی؟
یوگا واقعا عالیه، ولی نمی دونم چرا همیشه بعد از انجام حرکات یوگا خوابم می بره
راستی تو که در این زمینه ها مطالعه داری می دونی فرق تایی چی با چی کونگ دقیقا چی هست؟

اگر هوازی قدرتی باشه خوبه اما مگه میشه ؟
قبول داری فقط هوازی کردن بهتر از فقط قدرتی کار کردنه ؟
من کی گفتم ۶ پک شدم ؟ دارم خودکشی میکنم که بشم اما هنوز خیلی راه مونده
راستش من چی کونگ رو نمیشناسم اما میپرسم

زهرا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 13:23

سلام، روزت بخیر.
من چند سال ایروبیک کار کردم و الان دو ماه و نیمه که بدنسازی میرم. دلم برا ایروبیک تنگ شده. آره واقعا هیچی مثل ورزش گروهی با موزیک نمیشه. که البته من حرکات ریتمیک ایروبیک رو ترجیح میدم. اما نمیدونستم که با یوگا میشه عضله سازی کرد. خیلی جالبه برام. میشه در موردش بیشتر بنویسی لطفا؟
از دیروزم یوگا رو شروع کردم، تحت تاثیر حرفهای شما. فکرم خیلی خیلی مشغوله و فکر میکنم که بهترین گزینه برام یوگا باشه.
پیاده روی تند هم دارم البته. به نظر من مهمترین عامل برای رسیدن به هیکلی که شما الان بهش رسیدی، تغذیه درست باشه. به امید رسیدن به هیکلی بدون چربی. البته بماند که این جریان ورزش فوق العاده جذابه.

منم ایروبیک کار میکردم البته با وزنه . الان ایروبیک به نظرم کافی نیست . اما تی آر ایکس خیلی خوبه .
منم تحت تأثیر حرفای پگاه رفتم یوگا ٬ با اینکه مامانم مربی یوگاس اما موفق نشد روم اثر بذاره

شاد جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 10:56 http://nimeye2vom.blogsky.com

اره والا . ورزش عالیه . حتی اگه کسی نمیتونه ورزش کنه ب هر دلیلی ، حداقلکندش !!!!!!! پیاده روی ک میشه اونم تو تهران با اینهمه پارک بزرگ و کوچیک و محلی و جنگلی !

پیاده روی هم خوبه اما ورزش گروهی همراه با موزیک ی چیز دیگس

ویدا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 09:10 http://vida2251.blogsky.com

سلام میلاد
اینطوری که درباره ورزشهای هوازی و بی هوازی گفتی ؛ همیشه یادم می مونه
در مورد وب نویسی هم باهات موافقم . برای منم دیگه زیاد لذتبخش نیست .
می گم تکنولوژی همش در حال پیشرفت و تغییره . ما هم خوبه یه شیوه جدید رو امتحان کنیم

مثلا چه شیوه ای ؟ شما پیشنهاد بدید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.