وحشیگری

سلام علیکم

انشالا که خوب باشید

من عالیم 

جمعه ای که گذشت من ی سر رفتم باغ پدرم در اطراف تهران . دیگه سنش رفته بالا و حوصله تهرانو نداره ، رفته اونجا واسه خودش عشق و حال می کنه . البته عشق و حال منفی نه !!!

رفتم ی سری بهش بزنم . اونجا با ی باغبون که مال باغ بغلی بود صحبت می کردم . ازش پرسیدم این گلابی جنگلی هایی که تو تهران می فروشن و خیلی بیریخت و بد مزس جریانش چیه . اون آقا برام توضیح داد که این گلابی های باغی و خوشگل و خوش مزه ای که ما همیشه تو تهران می خوریم از همون گلابی های جنگلی بوجود اومدن با این تفاوت که گلابی های باغی اومدن تو شرایط مناسب در باغ و تحت مراقبت و کنترل قرار گرفتن برای همین میوه های خوبی دارن .

جالب بود واسم ، چون درختا اصولا در جنگل دائما برای بدست نور و آب و فضا در حال جنگ هستن . اون آقا راست می گفت . تو جنگل درختا هیچ نظمی ندارن و همش در حال رقابت هستن واسه همین فرصت نمی کنن به میوه ها برسن و در واقع برای افزایش کیفیت میوه ها انرژی ندارن .

دقت کردم دیدم چقدر این داستان شبیه انسانه . ما آدما گاهی اوقات انقدر درگیر جنگ درونی با خودمون و جنگ با اطرافیان میشیم هم آرامشو از خودمون میگیریم و هم اجازه نمیدیم کیفیت محصولاتمون زیاد شه . در صورتی که اگه ی کم از این جنگها فاصله بگیریم انرژی زیاد هم میاریم .

ی نکته جالب دیگه هم تو حرفای اون آقا بود . برگشت گفت که اگر درختای گلابی وحشی رو بصورت پیوند و یا هر طریق دیگه به باغ منتقل کنیم بعد از چند سال اون درخت گلابی های خوشگل و خوشمزه میده . این دقیقا همون چیزیه که من تو پست " تایپ " گفتم . یعنی مهم نیست که من چی هستم و چه ناخالصی هایی در درونم هست . مهم نیست که من چقدر در تسخیر نیروهای منفی هستم . مهم نیست که من چه ویژگیهایی دارم . مهم اینه که من می تونم خودمو در شرایط یک باغ قرار بدم و از درختای دیگه فاصله بگیرم تا دیگه لازم نباشه سر آب و نور جنگ کنیم . اون وقت دیگه با خیال راحت رشد می کنم و دیگه نگران نیستم . حالا من چطوری می تونم تو شرایط باغ قرار بگیرم و از گلابی وحشی تبدیل شم به گلابی اهلی ؟؟

برای جواب این سوال شیفت می کنم به کتاب دوست داشتنی شازده کوچولو . اهلی کردن یعنی چی ؟ یعنی ایجاد علاقه کردن .من وقتی با عشق و محبت خالص با اطرافیان برخورد کنم و سعی کنم به دیگران عشق بدم و در دیگران ایجاد علاقه کنم ناخودآگاه خودم اهلی میشم . اینجاس که میگن اگه به دیگران عشق بدی در واقع به خودت لطف کردی .

حالا وقتی انسان اهلی شد اولین چیزی که از درونش پاک میشه ٬ منیته . منیت چیزیه که نمیذاره ما از جنگ با دیگران دست بکشیم و به کیفیت میوه هامون فکر کنیم. در واقع کسی که اهلی میشه حاضر به یادگیری میشه .


پ ن : امیدوارم هممون اهلی بشیم

پ ن : آهنگ فوق العاده محمد علیزاده رو برای دانلود میذارم . اگر لذت بردید یاد منم بکنید .

حس آرامش

نظرات 12 + ارسال نظر
یوسف دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 12:11 http://singinginthewind.blogsky.com/

جالب بود.

پریا جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 14:35 http://athletic-programmer.persianblog.ir/

هوراااااااااااا میلاد
پیدات کردم

وای عجب سورپرایزی شدم .
میدونستم پیدام میکنی . تو باهوشی
خوشحالم کردی

امین دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 13:07

سلام خوبی میلاد عزیز
من دیگه فرصت نمی کنم بهت سر بزنم امتحاناتم شروع شده باشه تا بعد از امتحاناتم ک دوباره بیام وبلاگت آخرای این ماه بر می گردم
راستی می خواستم توی ماه بعد اینو بهت بگم ولی خیلی زودتر بهش رسیدم اونم ترک غیبت بود
من رسماً اعلام می کنم ک این کار رو ترک کردم و اینم بخاطر لطف تو بود ک برام درباره ش نوشتی امیدوارم بتونم لطف و محبتت رو جبران کنم
جمله ای که استادت درباره ی غیبت گفته بود واقعا درسته ک وقتی ما غیبت می کنیم انگار ک ی دیوار می سازیم و اون دیوار روی سر خودمون خراب می شه..اولش نفهمیدم یعنی چی این جمله ولی الان دقیقا می دونم یعنی چی منظورش اینه ک وقتی از یک نفر غیبت می نی برای این کار از طرف ی برداشت اشتباه می کنی(در واقع فقط می گردی و ویژگی های منفی اون شخص رو می بینی و بزرگ می کنی و ویژگی های مثبت اون شخص رو نمی بینی....در واقع دیواری میسازیم) و بعد با همین برداشت درباره ی اون شخص قضاوت می کنی از اونجایی ک این برداشت از شخص ناقضِ و یک نفر تماماً منفی نیست پس توی ارتباطت با اون شخص مشکل پیدا می کنی و این یعنی همون فرو ریختن دیوار روی سر خود آدم !

قربون برم خدارو

آنا دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 10:40 http://aamiin.blogsky.com/

من شخصیت را مثال زدم. فکر می کردم متوجه مثال شدید.

چرا متوجه شدم . من حرفی غیر از این نزدم

زهرا یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 23:09

برای اینکه منظورم از من، دقیقا خودم نبودم و من وجودی منظورم بود.
باهات کاملا موافقم و این جمله عالیه: "کسی محصولاتش با کیفیت میشه که آرامش درونی داره.

آره دقیقا مثل زن و شوهری که انقدر برای رسیدن به حقوق خودشون با هم رقابت و جدال میکنن و اونوقت از تربیت بچه غافل میشن

شاد یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 21:22 http://nimeye2vom.blogsky.com

سلام .خداروشکر ک عالی هستی .
پست قشنگی بود و خوب هم ب آدمها ربطش دادی .
من جات بودم تو هر فرصتی میرفتم باغ .

این بابای ما ی اخلاقایی داره که درختا دارن از دستش سر به بیابون میذارن ٬ درختااا !!!

نیلوفر یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 20:29 http://niloofar68.mihanblog.com

سلامی به شیرینی دلتون
واقعا سایتتون عالیه
96168

این شماره چیه ؟ من قصد ازدواج ندارم . میخوام ادامه تحصیل بدم

محیا یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 15:11

سلام میلاد روز خوش
چقدر جالب بود حسابی مغزمو به چالش کشید فکر کنم عکسشم هست یه درخت اهلی و ببری تو جنگل وحشی میشه ...

نمیدونم برعکسش میشه یا نه

ویدا یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 14:59 http:// vida2251.blogsky.com

سلام
وقتی عنوان وحشیگری رو خوندم، هیچ انتظار نداشتم درباره گلابی های وحشی مطلب بخونم .
با کمک مثالهای مرتبط و قشنگ خیلی خوب مطلب رو می رسونی
ممنون زیبا بود ♥♥♥

خواستم با دیدن عنوان اشتیاق برای خوندن بیشتر شه

Atropat یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 13:10 http://mavi-download.blogsky.com/

سلام

اگه بخوای بیا تبادلی لینک کنیم هم برا پیشرفت تو خوبه هم برا من

آدرس وبلاگم اینه :

http://mavi-download.blogsky.com/

اگه قبول کنی

ممنون میشم منو با اسم دانلود کده ی ماوی لینک کنی و بیای بگی با چه اسمی لینکت کنم

زهرا یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 13:07

سلام،
فکرای نامنظم "من" رو خوب منظم میکنی. خوب یاد میگیری و خوبم یاد میدی. خیلی خوشحالم.
آره امیدوارم هممون اهلی باشیم.
ممنون

چرا من رو تو کاما گذاشتی ؟

آنا یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 13:00 http://aamiin.blogsky.com/

فکرمی کنم این کاملا بستگی داره به شخصیت آدم ها. من خودم آدمی هستم که ذاتم یک درخت جنگلیه. هر کاری هم بکنم باغی نمی شم.
در ضمن، کیفیت محصول یک بحث مقایسه ای و رقابتیه. بنابراین چطور می خواید بدون رقابت کیفیت را افزایش بدید؟

اینکه شما شخصیتت چه جوریه رو نمیدونم .
این رقابتی که من گفتم با اون رقابت فرق داره . من دارم راجع به عدم آرامش صحبت میکنم . کسی محصولاتش با کیفیت میشه که آرامش درونی داره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.