تایپ

سلام علیکم . امیدوارم خوب باشید . من عالیم 

دو روزه تهران هواش بهتر شده ، چون همش داره باد میاد . کلا هوای تهران تو نیمه اول سال شرایط سالمتری داره ، ترافیک در نیمه اول سال هم کمتره . خدارو شکر بخاطر وزش باد .

تو پست قبل که راجع به عزت نفس بود ی چیزی گفتم که ارزش داره بیشتر بهش بپردازیم .

گفتم :اصلا مهم نیست که شما چه ویژگیهایی دارید ، مهم اینه که چه فعلی انجام میدید . اون جایی که شما انتخاب می کنید دست به عمل بزنید و در جهت یک تایپ یا ویژگی حرکت کنید و بهش انرژی بدید اونجا کیفیت انرژیتون مشخص میشه و اونجا معلوم میشه شما چه شخصیتی دارید.

مخاطبای قدیمی تر وبلاگم مطالب منو راجع به انرژی خوندن ، 2-3 نفر جدیدا جز مخاطبام شدن . برای اونا و یادآوری برای بقیه میگم . انرژی منفی وجود نداره ، انرژی یک ماهیت مثبت داره . درست مثل پول . انرژی هیچ فرقی با پول نداره .انرژی مثل پول منفی و مثبت نداره ، حلال و حروم داره ، مشروع و نامشروع داره .

گفتیم که ما ی سطح انرژی داریم ، که به برآیند کیفیت و کمیت انرژی میگن سطح انرژی . گفتیم بعضی چیزا مثل پول کمیت انرژی رو زیاد می کنن و مثلا کتاب خوندن کیفیت انرژی رو افزایش میدن . دروغ گفتن ، غیبت کردن به ما انرژی میدن اما انرژی از نوع بد و نامشروعش . اینا مثل آب کثیف هستن که اگر وارد ی حوض بشن کل آب حوض رو کثیف می کنن .پس دروغ و غیبت کیفیت انرژی مارو پایین میارن .

اما برگردیم سراغ مطلب بالا . بذارید ی مثال بزنم . فرض کنید شما قصد دارید با ماشین برید و از روی یک آدم رد شید . تا وقتی این کارو نکردید ، شما قاتل محسوب میشید ؟ کسی می تونه شمارو به جرم زیر کردن آدم بازداشت کنه ؟ آیا خداوند گناهی رو برای شما می نویسه ؟ شما قصد داشتید این کارو بکنید اما نکردید .

در مورد بقیه مسائل هم همینطوره ، مهم نیست که من چقدر اهل غیبت کردنم ، چقدر دروغگو هستم ، مهم نیست که من چقدر علاقه دارم که سیگار کشیدن رو تجربه کنم ، مهم نیست که من چقدر حال می کنم به همسرم خیانت کنم، اصلا مهم نیست ، مهم اینجاست که من چقدر به سمت اون خواسته حرکت می کنم و بهش انرژی میدم . 

اونجایی که من انتخاب می کنم دست به عمل بزنم ، اونجایی که من انتخاب می کنم فعلی رو انجام بدم ، اونجا مشخص میشه که تایپ شخصیتی من چیه .

ما انسانها جهان اصغر هستیم ( امسال می خوام بیشتر مباحث فلسفی بنویسم و حتما در آینده راجع به جهان اصغر می نویسم ) ، جهان اصغر یعنی جهان در مقیاس کوچک  ، تمام نیروهای منفی و مثبتی که در هستی وجود داره ، در ما انسانها گنجونده شده . نیروهایی که در هستی وجود داره خیلیه درسته ؟ آتشفشان ، زلزله ، سیل ، نیروی یک جوانه برای گیاه شدن ، نیروی خورشید ، جزر ، مد و ... همه این نیروها درون ما انسانها وجود داره ، اما ...

اما بصورت بالقوه . حالا اگر من در جهت هر کدوم از این نیروها حرکت کنم و بهش انرژی بدم ، اون نیرو درون من فعالتر میشه . تمام استعدادهای دنیا در من وجود داره ، نویسندگی ، نقاشی ، نوازندگی و ... ولی همه اینها اصلا مهم نیست ، مهم اینه که من به کدوم سمت حرکت می کنم .

قبلا فک کنم گفتم ، من زیر یک دقیقه در پرایدو باز می کردم و ضبطشو می زدم ، یعنی جز دزدای خوب جامعه بودم ، می دونید چرا تایپ دزدی در من فعال بود ؟ چون به سمتش حرکت کرده بودم . پس یادتون باشه ، شما همتون دزد ، کلاهبردار ، خائن ، نقاش ، دانشمند ، استاد و ... بالقوه هستید . اما بالقوه بودن اصلا مهم نیست . چون دیده نمیشه . 

یکی از استادام ی جمله معروف داره ، میگه : ما در جهت هر آرکتایپی حرکت کنیم ، اون آرکتایپ فعال میشه . شما فعلا آرکتایپ یا تایپ رو ویژگی بخونید .البته فعلا ، وگرنه مفهوم آرکتایپ متفاوته .

خب پس برمیگردیم سر پاراگراف اول ، مهم نیست که من چه تایپ و ویژگی دارم ، مهم اینه که کدوم یک از تایپها و ویژگیهامو فعال کردم . نوع ویژگیهای من تعیین کننده کیفیت انرژی من هستن .

 

پ ن : تا همین جا بسه فک کنم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.