آگاهی در تغذیه

سلام علیکم ،انشالا که خوب باشید. براتون آرزوی شادی و نشاط و آگاهی دارم . منم خوبم ، شکر خدا

چند وقتی بود که تو ورزش مخصوصا ایروبیک ، احساس خستگی می کردم ، دلیلشم هرچی فکر می کردم پیدا نمی کردم ، یعنی 45 دقیقه که از کلاس شروع میشد احساس خستگی می کردم .

تو هفته گذشته برای پیدا کردن دلیلش ی حرکتی کردم ، اومدم از شنبه 15 فروردین تا دیروز ، هرچی که خوردم رو نوشتم رو ی کاغذ . ی جورایی کاشف مشکلات خودم شدم . به نتایج جالبی رسیدم .

متوجه شدم که من هر روز صبح تو صبحانه مربا و سیاه دونه و پنیر و زیره می خورم . که خب این خیلی اشتباهه ، تصمیم گرفتم عسل و شیره انگور رو جایگزین مربا کنم . البته الان اکثر عسلها تقلبیه اما اینو یادتون باشه که عسل تقلبی از مرباهای آماده بیرون بهتره .شیره انگور رو هم از ی جای معتبر تهیه کردم .

اما نکته بعدی این تجزیه و تحلیل این بود که من متوجه شدم چقدر کم میوه میخورم ، البته الان تو فصلی هستیم که میوه زیاد نیست و میوه هایی هم که هست خیلی با کیفیت و خوشمزه نیست ولی از چند وقت دیگه میوه های بهار و تابستون میاد و حسابی می تونیم حال کنیم باهاشون .

تقریبا تو تمام روزهای هفته پیش من ساقه طلایی پروبیوتیک و شیرینی خشک رو به عنوان میان وعده خورده بودم که این اشتباه بود و باید این میان وعده ها جاشو بده به میوه .

نکته دیگه اینکه من تقریبا هرشب دارم قبل از خواب ی لیوان شیر و 2 تا خرما می خورم که اینم اشتباهه . اینجا تصمیم گرفتم بجای شیر و خرما ی چند تا میوه خشک و سبزیجات مثل هویج و کرفس و ... بخورم .

ما گاهی اوقات دلیل بد بودن وضع روحی و جسمی خودمونو متوجه نمیشیم ، دلیل خیلی از یبوستها ، معده دردها ، کم انرژی بودنها ، افسرده بودن ها، جوشها و ناراحتی های پوستی و حتی خیلی از دردهای دیگه دقیقا با کیفیت و کمیت تغذیه ما در رابطه مستقیمه . بیایید کاشف رازهای زندگی خودمون باشیم . روانشناس و پزشک خودمون باشیم .

سطح انرژی یعنی کیفیت و کمیت انرژی . غذا یک منبع عظیم برای کسب انرژیه اما یادمون باشه تغذیه نادرست یعنی کسب انرژیه ناسالم و نامشروع . این خیلی مهمه که ما آگاهانه تغذیه کنیم . آگاهانه تغذیه کردن یعنی اینکه بدونیم چی می خوریم . اینجوری بعد از ی مدت فقط چیزای بدرد بخور می خوریم . بیسکوئیت ، بجز سیر کردن شکم هیچ مزیت و فایده ای نداره . 

این چیزایی که گفتم هیچ ارتباطی به تناسب اندام و لاغری نداره ، حتی کسانی که اندام متناسب و مانکنی هم دارن باید آگاهانه تغذیه کنن . من الان متناسب ترین اندام رو در طول عمر سی و چند سالم دارم و کاملا از هیکلم راضی هستم اما باید روز به روز سطح آگاهیمو نسبت به تغذیه افزایش میدم .

اما موضوع مهم دیگه ای که می خوام براتون بگم ، تغذیه از مواد غذایی حاوی باکتری های مفیده . بعضی مواد غذایی هست که پروبیوتیکه . یعنی توش باکتریهای مفیده . بدن ما به باکتریهای مفید نیاز داره و مواد غذایی پروبیوتیک مثل ماست ، دوغ ، بیسکوئیت و حتی ماکارونی پروبیوتیک می تونه بخش عظیمی از این باکتری رو تأمین کنه . پس موقع خرید سعی کنید از مواد غذایی پروبیوتیک انتخاب کنید .

یکی از پروبیوتیک ترین منابع غذایی قارچ کابوجاست . من چند وقتیه که با این قارچ آشنا شدم و تقریبا هر روز از نوشیدنی یا چای کامبوجا می خورم . راجع بهش تو اینترنت تحقیق کنید و ببنید که چه چیز فوق العاده ایه . مزش تقریبا مثل شرابه ، نمی دونم اینجا چند نفر شراب خوردن اما طعمشو با هیچ چیز دیگه نمیشه مقایسه کرد فقط با این تفاوت که شراب تلخه اما این شیرین .

 

پ ن : پس این پست سه تا نکته داشت ، یکی اینکه شیره انگور و عسل رو جایگزین مربا کنیم . دوم ، بیایید بیشتر میوه بخوریم و سوم اینکه از محصولات پروبیوتیک استفاده کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.