سال نو یعنی " من "

سلام عرض می کنم . سال نو مبارک ، البته به اونایی که شماره هاشونو داشتم بعد سال تحویل تبریک گفتم .انشالا که تعطیلات خوش بگذره . من که خیلی دارم حال می کنم .

تو تعطیلات عید تهران خیلی عالیه ، فکر کنید ی شهر بزرگ با همه امکاناتش ولی برای یک سوم جمعیت واقعیش . کاش همیشه همینطوری بود . اما ی اتفاق خیلی جالب تو تهران افتاد ، از روز 28 اسفند که سفرهای نوروزی شروع شد و ی عده زیادی از تهران خارج شدن بارندگیها تو تهران شروع شد .تو زمستون خیلی وقتا سامانه بارشی حرکت می کرد و میومد و می بارید اما به تهران که میرسید از هم می پاشید . تهران ی جورایی خشکسالی بود . حالا این اتفاق دلیل داره ، بارندگی و نعمت زمانی نازل میشه که فرکانس مغز انسانها و طبیعت یکی بشه . در حالت عادی و طبیعی اینجوری هست اما وقتی جمعیت یک جا زیاد باشه و وقتی جمعیت بالا بره به همون نسبت نیروهای منفی زیاد میشن و اینجوری فرکانس انسانها تغییر می کنه و طبیعت از تعادل خارج میشه. این مبحث خیلی خیلی جالبیه اما چون پیش نیاز می خواد نمی تونم ادامه بدم ، تو سال جدید می خوام ی سری مطلب راجع به علوم اعصاب بنویسم ، اونجا این مطلب رو هم ادامه می دم . بگذریم ،

من سال تحویل خونه بابام بودم ، روز اول عید رفتم دیدن استادم و دیروز هم رفتم دیدن خالم . بخاطر اعتیادم همه فامیل با من و خانوادم قطع رابطه کرده بودن و بعد از اینکه من درمان شدم و حالم خوب شد دوباره می خواستن روابط رو احیا کنن که من گفتم بیلاااخ !! اون موقع که من کارتن خواب بودم کجا بودید ؟ خلاصه این شد که بابای ما هر سال میره آجیل و شیرینی و میوه میخره اما همشو خودش می خوره، چون کسی نمیاد خونمون . ولی این ی دونه خاله با بقیه فرق می کنه و هر سال میرم دیدنش .

اما نکته ای که به ذهنم رسید که اینجا بگم این بود ، ببینید ، با تحویل شدن سال اتفاق خاصی نیوفتاده . درسته که فصل بهار آغاز شده اما بهار به یکباره شروع نشده . شکوفه ها یک شبه باز نمیشن . در اصل اینو می خوام بگم ، درسته نوروز شروع فصل بهاره اما تغییرات فصلی و آب و هوایی چندانی نسبت به اواخر زمستون نداره . اون چیزی که در ارتباط با سال نو اهمیت داره اینه که من نو بشم  اما باز نه یک شبه . یعنی نه بهار یک شبه آغاز میشه و نه من می تونم یک شبه نو بشم اما ی کاری می تونم بکنم و اون اینه که تفکرمو آغاز کنم .

این به این مفهوم که درسته تغییر نمی تونه به یکباره اتفاق بیوفته اما تفکر می تونه آغاز بشه . در واقع شروع فصل بهار می تونه ی اختلاف پتانسیل ایجاد کنه برای کسب انرژی .

قبلا راجع به ساختارها خیلی مطلب نوشتم ، گفتم که ساختار یعنی مجموعه ای از ذرات در کنار هم . ساختار به یکباره ایجاد نمیشه و به یکباره هم تغییر نمی کنه اما می تونه شروع بشه . یعنی اینکه بهار می تونه یک بهانه باشه برای تفکر کردن و این تفکر می تونه منجر بشه به آغاز یک ساختار .اصلا بدون تفکر هیچ ساختاری نمی تونه ایجاد بشه ، حتی ساختارهای منفی . شما اگر بخوای تبدیل به یک دزد هم بشی نیاز به تفکر داری .

یکی از بچه ها چند وقت پیش می گفت میشه اول عمل کرد و بعد تفکر ، اما این امکان نداره ، چون اصولا عمل باید در قالب یک ساختار باشه و چون ساختار با تفکر شروع میشه پس این داستان منتفیه .

ما هر وقت می خوایم ی ساختار مثبتو شروع کنیم بعد از چند روز یک سری مشکلات جلوی ما میان .فرض کنید شما تصمیم میگیرید در سال جدید وزن کم کنید ، وقتی وارد پروسه رژیم غذایی میشید اولش خیلی راحت هستید و سطح انرژیتون بالاس ، خیلی امیدوارید و با قدرت به پیش میرید .  اما بعد از گذشت چند وقت به یکباره افت می کنید.  گفتم ساختار یعنی ذرات مثبت و منفی ، اما نکته جالب اینجاس که جنبش و قدرت ذرات منفی بیشتر از مثبته . اما ذرات منفی تو روزهای اول شروع رژیم غذایی به شما کار ندارن ، می دونید چرا ؟ چون باورشون نمیشه شما ادامه بدید به رژیم غذایی . 

بذارید اینجوری بگم ، اولش نیروهای منفی میگن ، ولش کن بابا اینکه نمی تونه ، این اینکاره نیست تابحال صدبار خواسته لاغر شه اما نتونسته ، این دفعه هم نمی تونه ... اما ی مدت که میگذره و شما به رژیم غذاییتون ادامه میدید ذرات منفی به خودشون میان ، میگن نه بابا ، مثل اینکه این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست ، این دفعه می خواد ادامه بده و اینجاس که شروع می کنن به مانع تراشی . چه جوری ؟ اینجوری که هر روز دعوتتون می کنن ، شیرینی و خوراکی های خوشگل جلوتون میذارن و همیشه به پرخوری دعوتتون می کنن .

اما این رشد قدرت نیروهای منفی تا ی جایی ادامه داره ، وقتی شما در جهت اون ساختار مثبت استمرار داشته باشید و از ادامه ناامید نشید نیروهای منفی هی ضعیف و ضعیف تر میشن ، یعنی قدرت نیروهای منفی مثل نمودار سینوسیه ، هی قدرتمند میشه ، هی قدرتمند میشه تا جایی که به قله برسه ، از اونجا به بعد دیگه زورش نمیرسه و افول می کنه و پایین میاد ، این همون چیزیه که مردم عامیانه بهش میگن امداد غیبی . در حقیقت فقط به دلیل حرکت مستمر در جهت مثبت ، قدرت نیروهای منفی کم میشه ، همین.  وعده خدا دروغ نیست فقط کافیه جهت مثبت باشه .

 همه اینارو گفتم که بگم سال نو یعنی " من " یعنی " تو " . تقویم شر و وره ، ی چیز قراردادیه. من باید نو بشم .

 

پ ن : پست بعدی می خوام مبحثی رو بگم که ی جورایی ادامه همین مطلبه اما خیلی جالبتر

پ ن : ی موزیک قر دار گذاشتم که حال کنید ، فردا هم شهادته ، سوسک نشیم صلوات بفرست.  بهار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.