توت فرنگی

سلام . تولد حضرت علی و روز مرد رو به همتون تبریک میگم . هرچند که مخاطبای مذکر من به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسه اما خب به همین چندتا هم میشه تبریک گفت . نمیشه ؟

بعد از این چند سال ، تخریبهای دوران اعتیاد کاملا از چهره من رفته و اگر کسی منو الان ببینه عمرا نمی تونه حدس بزنه که قبلا معتاد بودم اما شکستها و تخریبهای ناشی از اعتیاد فرزند ، هنوز تو چهره و قامت پدرم هست . بابام از وسط تا شد تو دوران اعتیادم و دیگه هیچ وقت به روزهای قبل برنگشت . من به چشم دیدم که پدرم در طول یکسال به اندازه 10 سال پیر شد . من امروزو به پدرم و همه پدرا تبریک میگم و از خداوند برای تمام پدرایی که در راه و جاده اعتیاد جون دادن و خون بهاشون پاکی و رهایی من و امثال من از اعتیاد شد طلب بخشش و آمرزش می کنم .

من تقریبا یک روز در میون میوه فروشی میرم، چون دونه ای میوه می خرم . مثلا میرم ی موز و دو تا سیب می خرم . الان رفتم میوه فروشی محل برای خرید 2-3 تا میوه . توت فرنگی داشت کیلویی 25 هزار تومن . در کنارش آناناس هم گذاشته بود کیلو 7 تومن . جالب بود ، آناناس اون سر دنیا پرورش داده میشه ، سوار کشتی میشه میاد جنوب ، از جنوب بار کامیون میشه و میاد تهران کیلو 7 تومن ، اون وقت توت فرنگی که همین بغل گوشمون تو شهریار پرورش داده میشه کیلو 25 تومن . حالا شما پیدا کن پرتقال فروشو . چطوری میشه همچین چیزی ؟

حالا بگذریم از مسائل سیاسی و مشکلات و معضلات اقتصادی و اینکه چه سیاستهای ... داریم ، اما چیزی که برام جالبه اینه که این توت فرنگی که اینجا کیلو 25 تومنه رو اگر بری از سر مزرعه یا گلخونه بخری شاید با یک پنجم قیمت بشه خرید .  یعنی اینو می خوام بگم که بخش عظیمی از این 25 هزار تومن داره تو جیب دلالها میره نه کشاورز .

یک سری از محصولات کشاورزی هستن که درگیر دلال بازی میشن و با ی اختلاف قیمت زیاد به دست مصرف کننده میرسن ، مثل هلو ، زردآلو ، توت فرنگی و ... اما ی سری دیگه از محصولات اینجوری نیستن ، مثل سیب زمینی ، لوبیا و نخود ، برنج و ... 

محصولاتی که نگهداریش سخته و زود خراب میشه ، بیشتر دست دلالها میوفته تا محصولاتی که قابل نگهداری و حفظ کردنه . شما اگر نخود داشته باشی ، کسی خرید که هیچ ، اگر نخرید 2 ماه دیگه با قیمت بهتر میفروشی ولی اگر توت فرنگی داشته باشی مجبوری بدی دست دلال تا زود فروخته بشه و خراب نشه .

اما اینارو گفتم که بگم این داستان چقدر شبیه ساختارهای انسانه . نیروهای منفی در چیزی می تونن وارد بشن و نفوذ کنن که قابل حفظ و نگهداری نباشه  ( مثل توت فرنگی ) . بازارهای مافیایی و نیروهای منفی سراغ چیزی میرن که قابل نگهداری نباشه . پس بدست آوردن یک چیز مهمه اما مهمتر از اون حفظ و نگهداریه اونه . 

امروز روز معلم هم هست و ی مثال از معلما می زنم تا جا بیوفته ، شما تصور کن ی نفر کلی زحمت میکشه و درس می خونه و لیسانس میگیره و بعدش تو آزمون آموزش و پرورش شرکت می کنه و میشه معلم . خب این آدم تونسته یک کلاس درس رو بدست بیاره . کلاس درس یک ساختاره که ذرات مثبت و منفی داره . اگر معلم تونست در مقابل نیرو های منفی از کلاسش محافظت کنه که هیچ اما اگر نتونست کلاس درس گیر نیروهای منفی ( دلال ها ) میوفته و بجای اینکه آدمای سالم و صالح پرورش بده ی مشت آدم بدرد نخور و 2 زاری تحویل جامعه میده .

بدست آوردن خیلی مهمه اما نگهداری خیلی مهمتر . فتح قله مهمه اما ماندن در قله مهمتر . شما هرچقدر باید وقت و هزینه کنی تا توت فرنگی عمل بیاد ، 2 برابرش باید هزینه و وقت صرف نگهداریش کنی .

کلاس درس مثال از ساختارهای بیرونی بود ، در مورد ساختارهای درونی انسان هم همینطوره . شما هر چقدر قوی تر باشی و قابل نگهداری تر ، نیروهای منفی کمتر می تونن به شما نفوذ کنن .

 

بعدا نوشت : راستی من لینکدونی وبلاگمو راه انداختم . بجز اولین لینک که از قصد اول گذاشتمش بقیه بی حساب و کتاب چیده شدن .

این لینک کساییه که تو این دو-سه پست آخر آدرساشون بود . لطفا با کامنتاتون آدرس بذارید تا لینک کنم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.